II generacja
źródło: wikipedia
(BTW kiepskie foty tam mają...)
Honda Prelude II została zaprezentowana w 1982 roku na zupełnie nowej platformie. Sprzedano 336 599 sztuk auta. Wersje wyposażeniowe EX 12V SOHC – silnik 1.8 o mocy 101 lub 105 KM i 145 Nm, zasilany gaźnikiem z jednym wałkiem rozrządu. W początkowym okresie produkcji wyposażenie było niewielkie. Obejmowało elektrycznie wysuwaną antenę, elektryczny szyberdach z automatycznie wysuwaną chromowaną owiewką, wspomaganie kierownicy oraz elektryczny zegarek z datą. Z czasem Prelude można było doposażyć w: elektryczne szyby, wraz z automatycznym domykaniem szyby kierowcy oraz wycieraczką tylnej szyby (w opcji na rynek francuski), układ A.L.B. (odpowiednik europejskiego układu ABS), klimatyzację, dodatkowe światło stopu, kontrolki niezapiętych pasów w wersji amerykańskiej, 13-calowe alufelgi oraz automatyczną czterobiegową skrzynię biegów. 2.0 i 16 DOHC – silnik 2.0 , o oznaczeniach: B20A1 – 137 KM 172NM, zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa, z dwoma wałkami rozrządu. B20A – 160 KM , PGMFI DOHC – silnik na rynek JDM. Auto posiadało identyczne wyposażenie jak wersja EX wraz z regulacją odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.